Dag 18 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Kerkhofjes - WaarBenJij.nu Dag 18 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Kerkhofjes - WaarBenJij.nu

Dag 18

Door: Kerkhofjes

20 Augustus 2015 | Verenigde Staten, San Francisco

Woensdag 19 augustus,
Vandaag gestart met een ontbijtje bij “Panera Bread” in Fremont CA. Op het menu stonden oa; cinnamon roll, cherry pastry, chocolate pastry , cappuccino, enz. gewoonweg heerlijk. Rond 9 uur zijn we naar San Francisco gereden, omdat het dan minder druk zou zijn. Nou niets bleek minder waar, het verkeer van en naar SF is een gekkenhuis. Je wordt links en rechts ingehaald, het staat ineens muurvast, iedereen toetert naar elkaar, kortom af en toe een compleet gekkenhuis. Maar na ca 1,5 uur konden we de eerste contouren van de Goldengate Bridge zien. Jeroen heeft de rit over deze brug vastgelegd met de GoPro, dus we zijn benieuwd hoe dat er allemaal uit zal zien. Na de brug heb je een vista punt, waar we de nodige foto’s hebben genomen met de brug op de achtergrond. Na deze foto shoot zijn we doorgereden naar “Muir Woods” een prachtig stukje natuur op ca. 15 min. van de brug. In dit park zijn de hoge Red Woods rijkelijk vertegenwoordigd, we staan ons wederom te vergapen aan de hele mooie hoge bomen en het prachtige natuurschoon. Helaas konden we niet veel tijd doorbrengen in dit park, omdat we de auto voor 2:30 PM ingeleverd moesten hebben. Na deze wandeling zijn we op weg gegaan naar hotel Union square plaza in San Francisco. Ook deze rit in de stad is een avontuur, de auto’s gaan wederom links en rechts voorbij, toeterende auto’s, taxi’s die denken dat ze koning zijn van de weg, enz. Maar zoals de eerdere weken waren de auto goden ons wel weer goed gezind en zijn we veilig aan gekomen bij het hotel. Ilse, Linda, Rick en Manon zijn met alle koffers aan het incheck avontuur begonnen, John en Jeroen zijn naar SFO gereden om de auto in te leveren. John en Jeroen zijn met BART (een lokale trein) terug gegaan naar het hotel en troffen daar de andere niet aan. De 4 musketiers waren nl de stad al kort aan het verkennen. Op aanraden van een collega van John zijn we op zoek gegaan naar een kiosk waar ze 3 daagse kaartjes verkopen voor het openbaar vervoer (Muni Pasport). Na aankoop bleek, dat je hiermee ook gebruik kon maken van de beroemde Cable Cars en die kans hebben we dan ook maar direct genomen. Na ons eerste ritje met de Cable Cars zijn we uitgestapt en hebben China Town verkend. Deze straten kenmerken zich door allerlei Chinese winkeltjes met oa; snuisterijen, souvenirs en kleding, Chinese kruiden (no pictures, please), vis, vlees, groentes, enz. allemaal heel leuk om te zien. Na deze tocht door “China” zijn we weer op een cable car gestapt richting Union Square voor wat te eten. Wederom heerlijk gegeten bij Lori’s Diner. Dit restaurant is ingericht met thema jaren 50, jukebox, Elvis, oude auto’s, tafels met micablad en alu afzettingen enz. je zou zo verwachten,, dat de Fons en zijn maten binnen komen lopen. Na dit diner zijn we nog door diverse winkels gelopen en terug naar het hotel.

Morgenvroeg staat Alcatraz, Fisherman ’s Wharf, Pier 39 en natuurlijk Golden Gate by night op het programma. En de verjaardag van Rick!

• 20 Augustus 2015 - 08:27

Opa Oma :

goede morgen allemaal bijzonder voor rick gefeliciteerd met je verjaardag en nog vele jaren , nog veel plezier en nog fijne laatste dagen .tot ziens in helmond !

• 20 Augustus 2015 - 09:12

Ankie:

Geniet van jullie laatste dagen kerkhofjes!!!

En happy bday Rickkert!

P.s. ik ben blij dat het wel goed gaat met de auto goden

• 20 Augustus 2015 - 09:25

Antoinette & Willy:

Dat was al bij al dus weer een geslaagde dag zo te lezen!! Wij wensen Rick een hele fijne verjaardag in de USA..geweldig toch!!
    En jullie allemaal, geniet nog van deze laatste dagen in Amerika.
    En een veilige reis terug naar The Netherlands. ✈️

Groetjes A & W

• 20 Augustus 2015 - 10:32

Willyriet:

Ook van ons een hele gezellige verjaardag in amerika en geniet van de laatste dagen, de tijd gaat nu nog sneller en nog veel plezier samenxxxx

• 20 Augustus 2015 - 11:44

Ine De Jong:

Goeiemorgen Kerkhofjes,
    Allereerst Rick van harte gefeliciteerd in San Francisco, je kent me niet maar ik jou ondertussen wel, als collega van John heb ik je deze week gevolgd op jullie reis, het gaat vast een geweldige verjaardag, heel veel plezier....... En Kerkhofjes denken jullie aan mij op Pier 39 daar is een winkeltje met overheerlijke body butter

• 21 Augustus 2015 - 07:40

Tonny: