Dag 19 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Kerkhofjes - WaarBenJij.nu Dag 19 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Kerkhofjes - WaarBenJij.nu

Dag 19

Door: Kerkhofjes

21 Augustus 2015 | Verenigde Staten, San Francisco

Donderdag 20 augustus,
Vandaag weer een super dag gehad in SF. Nadat we vroeg zijn opgestaan en snel een “licht ontbijtje” naar binnen hebben gewerkt zijn we met een van de oude trams (lijn F) naar pier 33 gegaan voor het bezoek aan Alcatraz. De boottocht duurde ca. 15 min. en vertrok op tijd. (laatkomers hebben pech, deze komen niet meer aan boord) Bij aankomst moesten we het welkomst woord van een Ranger aanhoren over wat er wel en niet mag op Alcatraz. Je mag bv geen stenen enz. meenemen van Alcatraz (ze zijn denk ik bang, dat er anders over enkele jaren geen “Rock” meer te vinden zal zijn). Na dit “welkomstwoord” zijn we richting de audiotour gelopen welke precies vertelt hoe het er in die tijd tot 1963 aan toeging. Je krijgt een heel verhaal over de verschillende afdelingen in de gevangenis, wat er zoal gebeurd is, welke “beroemde” gevangenen er hebben gezeten ( Al Capone, Bird man, enz.) en natuurlijk het hele verhaal van de ontsnapping in 1962 door Frank Morris en nog 3 inmates. De gevangenis werd uiteindelijk in 1963 gesloten i.v.m. hoge kosten en achterstallig onderhoud. De radiotour duurt ca. 2 uur en geeft een goed beeld over het wel en wee van deze gevangenis. Na de boottocht naar SF zijn we naar de beroemde bakker Boudin gelopen voor een heerlijk soepje in een “sourdough” broodje (Flinke jongen, die dat op kan eten!...) om vervolgens Pier 39 en de andere pieren te gaan verkennen. Bij pier 39 liggen de voor ons inmiddels bekende dikkerds, ook hier liggen ze weer lekker te luieren en te nietsnutten in de volle zon. De zeeleeuwen brullen er flink op los en rollen als worsten over elkaar om het beste plekje te veroveren. Na deze voorstelling zijn we verder gegaan met shoppen op pier 39 (Ine, het is gelukt) en andere winkels op/aan de Embarcadero. Aan het einde van de straat hebben we een Cable Car genomen naar Lombard Street, welke bekend is van oa “Streets of San Francisco”. Dit is het meest bochtige straatje ter wereld, waar mening toerist met auto zich staat te verdringen om deze weg naar beneden te rijden. Na deze laatste tocht hebben we de bus naar het hotel genomen en zijn we wat gaan eten bij de Cheese Cake Factory, een populaire tent, want we moesten ca. een uurtje wachten tot er een tafel beschikbaar was. Laten ze gewoon weten via een SMS-je, dus je kan gerust verder shoppen. Na dit heerlijk diner hebben we de bus genomen naar de Golden Gate om deze in het donker te gaan zien. Je zou verwachten, dat dit een heel spektakel is maar helaas het tegendeel is waar. Slechts enkele lampjes verlichten deze beroemde brug in SF. Maar bij deze brug waren de beer goden de Kerkhofjes wel gunstig gestemd. Vanuit het niets kwam wel een heel schattig, lief wasbeertje naar ons toe. Later nog een 2de zodat we toch ook wel de “beren” aan ons lijstje kunnen toevoegen.
Morgen gaan we lekker proberen uit te slapen, maar zoals Frank al zong over NY, SF slaapt ook nooit dus of dit gaat lukken is maar de vraag.
Morgen onze laatste dag in SF, wat we gaan doen is nog niet helemaal bekend, maar we gaan zeker naar; City Hall en Alamo square om nog te genieten van onze laatste volle dag in SF.
Welterusten allemaal.

• 21 Augustus 2015 - 10:21

Tonny Van Stiphout:

Klinkt weer goed allemaal. Nog heel plezier!

groetjes
    Tonny

• 21 Augustus 2015 - 10:38

Willyriet:

Wat een geluk dat de beren zich dan eindelijk toch hebben laten zien. ook die boottocht was het bekijks waard. Geniet nog volop van de laatste dagen want het gaat nu snel.veel plezier en groetjes van onsxxxx

• 21 Augustus 2015 - 13:06

Jolanda:

Wat een prachtige, indrukwekkende reis hebben jullie gemaakt. Een reis om nooit te vergeten! Mooie verhalen, ongetwijfeld heel veel prachtige foto's, en vooral hele mooie herinneringen! Nog een fijne laatste dag in San Fransisco en daarna weer een veilige reis terug.
    Groetjes van Frits en Jolanda.

• 21 Augustus 2015 - 13:12

Antoinette & Willy:

Hoi samen, dait was ook weer een geslaagde dag zo te lezen. En dankzij Wifi hebben we mooi al een beetje kunnen meegenieten in Alcatraz. En wat leuk dat jullie toch nog wat beertjes hebben gespot, zijn weer benieuwd!!
    Veel plezier op jullie laatste dag in de USA

Gr.xxx

• 21 Augustus 2015 - 13:34

Ine De Jong:

Hallo kerkhofjes,
    Wat is het snel gegaan hé, zo'n geweldige reis waar je zo lang naar uit hebt gekeken en naar toe hebt geleeft, maar vast onvergetelijk, heel veel plezier de laatste dag in SF en goede reis terug, ik kijk al uit naar de heerlijke body butter uit SF