Dag 15 - Reisverslag uit Arroyo Grande, Verenigde Staten van Kerkhofjes - WaarBenJij.nu Dag 15 - Reisverslag uit Arroyo Grande, Verenigde Staten van Kerkhofjes - WaarBenJij.nu

Dag 15

Door: Kerkhofjes

17 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Arroyo Grande

Zondag 16 augustus,
Vandaag de langste dag tot nu. Zijn pas om 10:30 PM in ons hotel aangekomen. Dit hotel heeft 5 kussens per kamer/bed dus dat komt zeker goed. We zullen morgen eens kijken hoeveel mile we tot nu toe hebben afgelegd. Vanmorgen zijn we gestart met een “licht ontbijt” bij Apple Annie’s, heel wat anders dan de boterhammen die we thuis hebben. Na getankt te hebben zijn we richting Sequoia National Park gereden, na de ingang gaat het direct omhoog naar ruim 6000 voet via talloze haarspeld bochten. Eenmaal aangekomen in Giant Forrest kijk je je ogen uit. De sequoia’s zijn niet normaal groot, dik, hoog, je krijgt ze gewoon niet op de foto. Na de eerste indrukken te hebben verwerkt en talloze foto’s genomen te hebben zijn we naar General Sherman gereden. Volgens sommige de grootse boom ter wereld, we kunnen het natuurlijk niet bewijzen maar groot is hij zeker. Hoogte ca. 85 meter, diameter onder bij de stam 7,5 meter, je moet het met eigen ogen zien om te geloven. Na dit spektakel zijn we wat gaan eten en met de bus naar Creasent Meadow gereden om te kijken of daar de beren zijn. Helaas hebben we ze daar niet gevonden en ook niet tijdens de hike (1.8 mile) naar Moro Rock. Wel hebben Linda en John tijden de busrit een beertje zien lopen maar helaas geen foto’s. Tijdens de wandeltocht hebben we wel diverse eekhoorns en herten gezien. Na het park zijn we naar ons hotel gereden om morgen aan de Coastal High Way te beginnen.
We zijn moe en gaan slapen. Muis is nog steeds kapot dus de foto’s houden jullie nog tegoed.

• 17 Augustus 2015 - 12:48

Mirjam:

Hoi Hoi

Even weer tussen 2 diensten door jullie verslagen lezen, fijn dat jullie het goed naar jullie zin hebben en erg veel meemaken en zien.
    Filmpje gisteren op Facebook gezien van al die dure auto's, ben benieuwd welke jullie voor mij meebrengen ben overal tevreden mee haha, is wel cool om met zo'n dure auto in de thuiszorg bij de cliënten aan te komen(ik blijf maar even door dromen).
    Jammer dat de muis kapot is ben benieuwd wat voor mooie foto's we nu allemaal missen maar dat komt goed.

Veel plezier

Gr Mirjam

• 17 Augustus 2015 - 14:01

Willyriet:

Wat een trip weer gisteren en ja als je dan wilt gaan slapen kun je wel wat kussens gebruiken.gisteren ook toevallig filmpje van al die prachtige auto.s gezien maar wij houden het echt bij ons renaultje haha we zijn benieuwd naar de foto,s dus hopen dat de muis gerepareerd kan worden. We kijken ernaar uit. Heel veel groetjes vanuit een druilerig helmond en geniet weer volop van de volgende dagxxxx

• 17 Augustus 2015 - 16:18

Tonny Van Stiphout:

Gelukkig geen beer gezien, veel te gevaarlijk! Eekhoorntjes zijn veel schattiger...