Dag 17 - Reisverslag uit Fremont, Verenigde Staten van Kerkhofjes - WaarBenJij.nu Dag 17 - Reisverslag uit Fremont, Verenigde Staten van Kerkhofjes - WaarBenJij.nu

Dag 17

Door: Kerkhofjes

19 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Fremont

Dinsdag 18 augustus,
Vandaag gestart met een ontbijtje bij Subways, omdat het continental ontbijt niet veel voorstelde bij ons hotel. De kamers zijn verder prima, kussens ook, 3 per bed dus heerlijk geslapen. De rit naar Yosemite National Park is anders dan naar de andere parken. Geen 2-baans weg, maar gewoon een enkelbaans weg “all the way”. Eenmaal aangekomen in het park begint het meteen weer berg op met allerlei haarspeltbochten en stevige klimpercentages. Onderweg natuurlijk direct gekeken of we beren konden zien, maar helaas de beer goden zijn niet gunstig gestemd voor de kerkhofjes. Na een rit van ca. 1 uur zijn we wederom weer op ruim 6000 voet en zijn we aangekomen bij Glacier Point. Dit punt heeft uitzicht op de vallei en de beroemde berg Half Dome en enkele watervallen. Deze berg (Half Dome) waren enkele mensen aan het beklimmen, de berg is ruim 5000 voet hoog. We hebben ze proberen te fotograferen, maar we denken dat dit niet echt is gelukt. Na deze klim zijn we met de auto afgedaald naar de vallei om de beroemde waterval te zien, die iedereen kent van de foto’s. Het duurde even voordat we een parkeerplaats hadden gevonden, maar na 10 rondjes en kijken op andere plekken is het dan toch weer gelukt om een plaatsje te bemachtigen. Zoals op alle National Parcs lopen er hier ook shuttle bussen, die je naar alle bezienswaardig heden brengen. We zijn vlug ingestapt en bij punt 6 uitgestapt om de watervallen te gaan zien. Maar helaas ook de waterval goden waren ons niet gunstig gestemd omdat er bijna geen water te zien was. We hebben toch enkele foto’s genomen voor de bewijsvoering, maar erg jammer dat er geen echte “straal” te zien was. Je moet hier blijkbaar in het voorjaar zijn, omdat er dan voldoende smeltwater is voor alle watervallen. Aangezien de hike naar de hoogste waterval ca. 8-9 uur duurt hebben we maar besloten om door te rijden naar het hotel in Fremont. Yosemite National Park is een echt doe park (hikes, enz.) en leent zich wat minder voor de dagjes bezoekers. De afstanden tussen de diverse punten zijn erg ver, van hoog naar laag enz. De uitzichten, die je in dit park hebt zijn echter fenomenaal mooi.
We hebben zojuist lekker gegeten bij Claim Jumper en gaan zo douchen en naar bed.
Vandaag weer een kleine 350 mile gereden wat de teller op 3200 mile zet.
Morgen gaan we naar de laatste stop van deze reis; San Francisco.
Programma; Golden Gate Bridge, Muir Woods, inchecken in het hotel en auto inleveren.
Goodnight

• 19 Augustus 2015 - 09:36

Berthie:

Avonturiers.
    Wat een mooie weergave van alles wat jullie daar zien en meemaken.
    Toch jammer dat die muis van jullie overleden is. Wij waren verwend met mooie foto's, maar helaas : die houden we tegoed.
    Nog fijne dagen, want het eind is in zicht.
    Groetjes van Berthie en Hennie.

• 19 Augustus 2015 - 09:45

Antoinette & Willy:

Jammer van de beren en de watervallen..maar als de uitzichten alweer zo mooi waren heeft dat weer veel goed gemaakt. En de eekhoorntjes waren toch ook wel mooi? Veel plezier in San Francisco en maak maar weer veel foto's..en die houden we inderdaad tegoed.
    Jullie kunnen straks beter een fotodag houden haha..is met een avondje denk ik niet goed te maken ;)

Gr. Antoinette & Willy

• 19 Augustus 2015 - 10:08

Willyriet:

Ondanks dat er geen beren te zien waren en de stralen water niet wilde stralen is het toch weer een hele mooie dag geweest. Och en de foto,s krijgen we dan wel thuis te zien, hebben we nog wat te goed. Heel veel plezier in San Francisco. Groetjesxxxx

• 19 Augustus 2015 - 15:49

Frits Steenbakkers:

Mooie verhalen telkens. Heb ze met plezier gelezen. Groetjes

• 19 Augustus 2015 - 19:12

Mirjam:

Hoi Hoi

Dag 17 alweer wat gaat het toch snel.
    Weer een mooi verhaal van wat jullie allemaal meemaken.
    Het zal wel afkicken zijn om maar met 3 kussens te moeten slapen kunnen jullie vast wennen, in Helliemond zijn het er nog minder.
    Jammer dat de beergoden en de watergoden jullie in de steek laten maar jullie hebben zelf toch een "knuffelbeer" bij.
    De foto's houd ik wel tegoed.
    Nog veel plezier met zijn allen en geniet er nog van.

Gr Mirjam

• 19 Augustus 2015 - 21:29

Ankie:

Jammer van de goden :(
    Ik ben echt super benieuwd naar alle foto's!!!! Kom snel langs!!

Geniet van jullie laatste daya!! En niet naar Alcatraz trouwens??