Dag 16 - Reisverslag uit Madera, Verenigde Staten van Kerkhofjes - WaarBenJij.nu Dag 16 - Reisverslag uit Madera, Verenigde Staten van Kerkhofjes - WaarBenJij.nu

Dag 16

Door: Kerkhofjes

18 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Madera

Maandag 17 augustus,
Vandaag gestart met een lekker ontbijtje (continental) in Aloha Inn en rond 9:00 AM vertrokken naar Morro Bay via Coastal Highway 1 (HW1). Morro Bay is een klein gezellig vissers plaatjes waar we direct al de eerste zeeleeuwen hoorde brullen, zonnen en zwemmen in het lokale haventje. Na wat rond gekeken te hebben zijn we verder gereden via HW1. Bij de bezinepomp hoorde we van lokale mensen dat er walvissen bij de pier van San Simeon zouden zwemmen dus deze pier hebben we direct toegevoegd aan de route. HW 1 was helaas gehuld in de beroemde mist die heer vaak hangt. De mist ontneemt de verre gezichten maar geeft wel een apart sfeertje aan de route. De pier van San Simoen bleek bij ons volgende aanleg punt Hearst Castle te liggen. Na de auto geparkeerd te hebben zijn we de pier opgelopen en Linda zag direct een walvis bij de pier en begon direct te hollen om hem op de foto te krijgen, maar helaas de walvis was te snel. Er zat dan ook niets anders op om te wachten of hij weer terug wilde komen. Na ca. 1 uur gewacht te hebben werden we beloond met een rondje pier door de walvis, we denken een bultrug van een meter of 10. Na deze traktatie zijn we naar de zeeolifanten gereden, die voor de kust van Piedras Blancas liggen. Bij aankomst hoor je ze al brullen, en daar liggen ze dan, de dikkerds, lekker in de zon te luieren en te nietsnutten, ook de bekende eekhoorns zijn weer van de partij en staan te smeken om voer. Nadat we de nodige foto’s gemaakt hebben van de deze dikkerds, zijn we verder gereden naar het Julia Pfeiffer Burns State park. Dit park heeft een mooie oceaan view en uitzicht op de McWay falls. Ook hier hebben we weer tallozen walvissen gespot en de Californische Condor. Omdat we ondertussen ook honger hadden gekregen zijn we vervolgens een restaurantje gaan zoeken waar we heerlijk gelucht hebben met uitzicht over de oceaan. Oh ja, als je deze route gaat rijden tank dan voor Morro Bay, de bezine op HW1 is nl 2x zo duur!.... Na de lunch zijn we verder naar het noorden gereden en gestopt voor Bixby Bridge. Deze brug is 80 meter hoog en 200 meter lang, niet groot maar toch leuk voor de foto’s met de pacific op de achtergrond. We hebben onze weg vervolgt en gestopt bij een kolonie zeeleeuwen bij Point Lobos. Het was er erg fris, veel wind dus vlug wat foto’s gemaakt en doorgereden naar Carmel-by-the-Sea waar Clint Eastwood burgemeester is. We hebben Clint niet gezien maar het is wel een heel leuk dorpje aan deze zee met ook hier weer dure auto’s. Vervolgens zijn we nog naar/door Peble Beach gereden, dure hotels en golfbanen en naar/door Monterey om vervolgens naar het hotel in Madera te rijden. Het is nu kwart over 11 en we gaan zo slapen want morgen beloofd weer een lange dag worden met het bezoek aan Yosemite National Park. Hopelijk krijgen we dan alsnog de beren te zien.
PS tot nu toe hebben we ca. 2800 mile gereden. De muis is ook nog steeds stuk!....
Truste.

• 18 Augustus 2015 - 08:47

Willyriet:

Terwijl jullie allemaal lekker liggen te slapen lezen wij verslag 16 alweer en wat een dag was dat, eindelijk toch zeeleeuwen olifanten en wat zoal niet meer. Lekker gegeten, al met al weer allerlei indrukken opgedaan. Deze reis zullen jullie niet licht vergeten en nog heel lang over napraten, dus blijf genieten en dan weer op naar dag 17. Nog heel veel plezier en groetjes xxxx

• 18 Augustus 2015 - 09:39

Antoinette & Willy:

Dat is weer een spectaculaire dag geweest voor jullie, zijn zeer benieuwd naar de foto's..en al flink wat kilometers gereden! Maarja zo kom je nog eens ergens. Een hele fijne dag in Yosemite National Park gewenst, met hopelijk heel veel beren. Wel oppassen want die hebben vaak honger! ;)
    Gr. A & W

• 18 Augustus 2015 - 10:59

Ine De Jong:

Ooooooooohhhhhh, wat geweldig allemaal, ik beleef het weer helemaal met jullie mee, wat schrijven jullie super leuk! Echt toppie hoor, groetjes vanuit Sims Eindhoven XXX

• 18 Augustus 2015 - 11:22

Oma Opa :

heerlijk weer een verslag hoe moet dat als jullie weer thuis zijn ! moeten we nog afkikken groetjes en tot ziens .