Dag 11 - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Kerkhofjes - WaarBenJij.nu Dag 11 - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Kerkhofjes - WaarBenJij.nu

Dag 11

Door: Kerkhofjes

13 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Las Vegas

Woensdag 12 augustus,
Het heeft nog de hele nacht geonweerd en geregend in Flagstaff. Na het ontbijt zijn we vroeg (8 AM) vertrokken naar Hoover Dam, omdat iedereen die je spreekt, verteld dat je zeker niet te laat bij de dam aan moet komen om lange wachtrijen te voorkomen. Eenmaal aangekomen bij de dam zijn we van Nevada naar Arizona gereden over de Hoover dam en weer terug om te parkeren. Je kan de dam gewoon bezoeken maar wij hebben de power plant tour gekozen. Na een film van ca 10 min over de bouw van de dam zijn we met een lift in 70 sec naar de bodem van de dam afgedaald waar we verder uitleg hebben gekregen over de bouw en werking van de dam. Vervolgens mochten we nog een kijkje nemen bij de turbines, de tentoonstelling en het uitkijk platform op de Hoover dam. De dam wekt voor ca. 1 miljoenen Amerikanen stroom op. Na het bezoek zijn we naar Vegas gereden, ingecheckt in Circus Circus en vervolgens naar het oude gedeelte van Vegas Freemont street gegaan. Dit oude gedeelte is ook zeker de moeite waard om te zien. Na Freemont street zijn we nog naar Stratosphere gegaan en hebben we gegeten op de strip. Jeroen, Linda, Rick hebben nog een gokje gewaagd in het casino van Bellagio maar helaas de miljoenen zijn niet gevallen.
Morgen weer op tijd op om naar LA te rijden dus ff geen tijd voor foto’s.
Truste allemaal.

• 13 Augustus 2015 - 09:49

Opa Oma :

bedankt voor jullie bericht kregen het pas laat binnen , wij maakten ons al ongerust ,dachten dat het aan onze cv lag . groetten van ons , geniet maar! tot ziens.

• 13 Augustus 2015 - 10:08

Antoinette & Willy:

Dat zal weer een mooie rit geweest zijn! En de Hooverdam moet wel heel groot zijn als ie zoveel stroom levert, en in 70 seconden naar beneden wauw!! Ik zou er een beetje ziek van worden haha..
    En jammer van die Miljoenen, maarja maar goed ook anders moest je nog een extra koffer regelen!
    Veel plezier morgen in LA.

Groetjes xxx

• 13 Augustus 2015 - 11:40

Frits Steenbakkers:

Ha Ilse en John. Wij zijn net terug uit Italie en ik lees nu de reisverslagen. Mooi dat jullie het naar de zin hebben. Als ik de verhalen lees komt er meteen een hoop herkenning naar voren. Ik hoop dat jullie nog een fantastische vakantie verder hebben en we spreken elkaar vast als jullie terug zijn. Reis veilig.

• 13 Augustus 2015 - 12:57

Willyriet:

Weer een gweldige en leerzame dag achter de rug, waren jullie niet duizelig van die lift? Ik zou er zeker de kriebels van krijgen.we hopen dat jullie goed uitgerust in LA aankomen, mischien vallen daar wel de miljoenen wie weet.
    Heel veel plezier en op naar dag 12.xx